Forge Motorsport intercooler pro Audi RS3 8Y
Forge Motorsport intercooler pro Audi RS3 8Y
Intercooler Forge FMINT33 navazuje na úspěch předchozí generace chladiče pro RS3 8V. Ten si mezi úpravci vybudoval skvělou pověst díky výraznému snížení teplot nasávaného vzduchu a stabilní podpoře výkonu při úpravách řídicí jednotky. Přestože RS3 8Y sdílí s minulou generací mnoho komponentů, prostor za nárazníkem je odlišný a změnila se i nárazová příčka – proto bylo nutné vyvinout zcela nové řešení.
Tovární nárazová příčka Audi je z oceli a Forge Motorsport ji upravuje tak, aby pojmula rozměrnější jádro intercooleru. Výsledkem je sestava, která váží jen o 1 kg více než originál, přičemž výkonový přínos je výrazně vyšší než tento minimální nárůst hmotnosti. Intercooler i upravená nárazová příčka jsou lakovány černým práškovým lakem pro dlouhou životnost a decentní OEM vzhled.

Konstrukce a rozměry jádra
- rozměry jádra: 640 × 250 × 130 mm
- konstrukce: bar-and-plate
- zvětšení plochy oproti originálu: +55 %
- zvětšení objemu oproti originálu: +153 %
Koncovky intercooleru mají integrované vývody přizpůsobené pro použití továrních hadic. Pro vyšší odolnost při navýšení plnicího tlaku je možné originální vedení nahradit silikonovými tlakovými hadicemi Forge Motorsport FMKT033, které minimalizují riziko poškození či „exploze“ hadic v zátěži.
Vývoj a testování jádra
Forge Motorsport během vývoje otestoval tři různé varianty jádra – jedno s konstrukcí bar-and-plate a dvě s konstrukcí tube-and-fin. Do finální produkce se dostalo řešení s nejlepší kombinací účinnosti chlazení, průchodnosti vzduchu a optimálního poklesu tlaku.

Ve Forge Motorsport pravidelně testují více alternativ jader – různé konstrukce, velikosti i počty šachet – aby dokonale doladili účinnost chlazení, průchodnost a tzv. pressure drop. Mírný pokles tlaku může být žádoucí, protože proudící vzduch lehce zpomalí a získá víc času na ochlazení. Příliš velký pokles ale zvyšuje nároky na turbodmychadlo a tím i jeho tepelné zatížení. Naopak nulový pokles tlaku může znamenat, že vzduch projde chladičem příliš rychle bez potřebného ochlazení. FMINT33 je postaven tak, aby držel ideální rovnováhu mezi těmito jevy.

Naměřené výsledky (motorová brzda)
Testování probíhalo u společnosti Litchfield na válcové brzdě Maha, kterou pro svůj vývoj používají i značky jako Mercedes-Benz nebo BMW M. Pro realistický scénář byl motorový prostor ponechán v chodu až do sepnutí ventilátoru – teplota vzduchu na vstupu byla 36 °C – teprve poté se přistoupilo k měření.
- Sériový intercooler: 424,9 bhp / 519 Nm, vrcholná IAT 43 °C při 6550 ot./min
- Forge FMINT33: 441,9 bhp / 539 Nm, vrcholná IAT 21,8 °C při 6450 ot./min
To znamená nárůst o 17 bhp a 20 Nm a současně pokles teploty nasávaného vzduchu o 22 °C. U vozů s upraveným softwarem řídicí jednotky lze očekávat ještě výraznější přínos.


Táto položka nebola doposiaľ diskutovaná. Ak chcete byť prvý, kliknite na tlačidlo Přidat příspěvek








































































































































