Forge Motorsport intercooler pro VW Arteon R 2020-
Forge Motorsport intercooler pro VW Arteon R 2020-
Intercooler Forge Motorsport pro motory 2.0 TSI EA888 Gen4 byl kompletně navržen, vyroben a testován přímo ve vývojovém centru Forge Motorsport v Gloucesteru ve Velké Británii. Cílem vývoje bylo maximální zvýšení účinnosti chlazení a současně podpora výkonu této nejnovější generace motorů EA888, a to bez negativního vlivu na plnicí tlak nebo účinnost ostatních chladičů v přední části vozu.
Tovární chladicí sestava (vodní chladič, chladič klimatizace a další dílčí výměníky) téměř kompletně vyplňuje rám předního čela, takže pro zvětšení intercooleru zbývá jen minimum prostoru. Forge Motorsport proto postupoval cestou maximální optimalizace stávajícího místa po sériovém intercooleru.

Vývoj začal osazením osvědčeného intercooleru pro předchozí generaci EA888 Gen3. Pomocí 3D skenování a CFD simulací proudění bylo navrženo zvětšení vstupního i výstupního průměru a nárůst celkového objemu jádra v rámci dostupného prostoru. Koncové části intercooleru byly na základě CFD testů následně vyrobeny technologií 3D tisku. Během vývoje bylo zároveň prověřeno několik konfigurací směrovacích příček pro ideální distribuci vzduchu uvnitř chladiče.

Po zvětšení průměrů intercooleru se pozornost Forge Motorsport zaměřila na navazující silikonové hadice. Ty byly vytvořeny se stupňovitým vstupem tak, aby po nasazení na příruby intercooleru vznikl zcela plynulý přechod bez turbulencí. Silikonové vedení navazuje průměrem 76 mm na nové příruby, což oproti továrním 63 mm znamená:
- nárůst průměru o 13 mm
- zvětšení průtočné plochy o cca 45 %
- lepší proudění a nižší restrikce v sacím vedení

V rámci optimalizace bylo testováno více variant jádra – bar-and-plate i tube-and-fin, v různých rozměrech, počtech řad a hustotě vnitřních trubek. Díky tomu bylo možné přesně odladit účinnost chlazení a tzv. pressure drop tak, aby byl vyvážený poměr mezi maximálním ochlazením a minimální zátěží pro turbodmychadlo.

Forge Motorsport dlouhodobě upozorňuje, že určitý tlakový pokles nemusí být nevýhodou – pokud umožní vzduchu strávit v intercooleru delší čas a tím dosáhnout nižší teploty před vstupem do motoru. Pressure drop ovšem nesmí dosáhnout hodnoty, kdy turbo musí pracovat výrazně více, což by mohlo generovat další teplo. Stejně tak není žádoucí ani nulový pressure drop, protože by intercooler nemusel reálně snižovat teplotu nasávaného vzduchu.
Finální měření výkonu probíhalo v britské firmě Performance Remap na nezávislé válcové brzdě VTEC 4WD. Díky tomu jsou výsledky z testování přesné a pocházejí z externího zdroje. Naměřené zlepšení:
- špičkový výkon +11 hp
- krouticí moment +20 Nm při 5500 ot./min
- nárůst krouticího momentu v širokém spektru otáček

Během testů byl motorový prostor ponechán v běhu až do sepnutí a vypnutí ventilátoru, aby měření odpovídalo reálnému provozu. Teplota nasávaného vzduchu se před samotným testem ustálila okolo 40 °C. Intercooler Forge Motorsport poté chladil vzduch výrazně rychleji než tovární díl a dosahoval nižších výsledných teplot i při opakovaných zátazích.
Po šesti zátazích na brzdě byla teplota nasávaného vzduchu s intercoolerem Forge Motorsport stále na bezpečné úrovni:
- Forge Motorsport intercooler: 34 °C při 6548 ot./min
- tovární intercooler: 58 °C při 6508 ot./min
- ambientní teplota během měření: 23 °C

Táto položka nebola doposiaľ diskutovaná. Ak chcete byť prvý, kliknite na tlačidlo Přidat příspěvek







































































































































