Forge Motorsport karbonový kit sání pro BMW řady 3 série F M340i (motor B58)
Forge Motorsport karbonový kit sání pro BMW řady 3 série F M340i (motor B58)
Základní vlastnosti:
- nárůst výkonu o 11 koní
- nárůst krouticího momentu o 19 Nm
- silikonová sací hadice FMINLH25 součástí kitu
- zvýrazněný zvukový projev sání
- horní kryt z pravého karbonu 2x2
Toto sání Forge Motorsport nahrazuje originální OEM díly s označením: 13718601678, 13718605164, 13718601682.

Samotný motor B58 od BMW je mistrovské dílo. Má dostatek výkonu s obrovským potenciálem pro jeho navýšení a skvělý zvuk, který lze sáním Forge Motorsport posunout ještě dále. Analýza továrního airboxu BMW ukázala, že je zde velký prostor pro optimalizaci, a Forge Motorsport se proto rozhodl vylepšit všechny jeho aspekty.
Základem sání je rozměrný sportovní filtr s velkou filtrační plochou, vynikající filtrační schopností a zároveň vyšší průchodností než v případě originálního filtru. Jeho pozice byla navržena pomocí softwaru SolidWorks CAD a ověřena prototypy vyrobenými na 3D tiskárně. Díky tomu bylo optimalizováno proudění vzduchu k filtru a následně do motoru.
Dalším klíčovým dílem je silikonová sací hadice FMINLH25, kterou Forge Motorsport představil již dříve a lze ji objednat i samostatně. Hadice kompletně nahrazuje originální plastovou trubku, která obsahuje protihlukový rezonátor a harmonikovou pružnou část. Tyto prvky tlumí zvukový projev motoru a zhoršují přímé proudění vzduchu do sání.
Horní kryt z pravého karbonu 2x2 je použit z několika důvodů:
- karbon izoluje sání od zdroje tepla a pomáhá udržet nízkou teplotu nasávaného vzduchu,
- zlepšuje estetický dojem z motorového prostoru,
- podporuje zesílení zvukového projevu sání.
Použitá silikonová sací hadice je vyrobena z 5vrstvého, tkaninou zesíleného silikonu. Na straně sání má zvětšený průměr z 85 na 90 mm, čímž zvyšuje průtok vzduchu a zároveň přispívá k výraznějšímu zvuku. Hadice zcela nahrazuje originální plastové vedení včetně rezonátoru, který potlačuje zvuk.

Testování probíhalo na dynamometru VTEC 4 ve společnosti Performance Remap (Gloucester, Velká Británie). Naměřené výsledky jsou velmi přesvědčivé, zejména s ohledem na dostupnou cenu a snadnou instalaci kitu, což z něj dělá skvělou úpravu pro majitele vozů BMW. Na grafu z měření je patrný nárůst výkonu o 11 koní již od 2500 ot./min a na vrcholu spektra otáček byl naměřen nárůst krouticího momentu o 19 Nm. Testovaný vůz BMW M140i byl až na panelový filtr Pipercross zcela sériový.

Táto položka nebola doposiaľ diskutovaná. Ak chcete byť prvý, kliknite na tlačidlo Přidat příspěvek






































































































































