Forge Motorsport sportovní kit sání pro Cupra Formentor 2.0 TSI, typ filtru: syntetické nanovlákno
Forge Motorsport sportovní kit sání pro Cupra Formentor 2.0 TSI, typ filtru: syntetické nanovlákno
Základní vlastnosti:
- nárůst výkonu 13 bhp (v kombinaci se vstupem do turba)
- nárůst krouticího momentu 17 Nm (v kombinaci se vstupem do turba)
- možnost volby mezi pěnovým filtrem a netkaným filtrem z nanovláken
- zvýrazněný zvuk sání
- vyrobeno ve Velké Británii
V rámci vývoje a testování performance produktů pro VW Golf 8R byly nové poznatky využity pro vývoj druhé verze sání pro koncernové motory EA888.3 a EA888.4 (používané u vozů jako Golf 7, Golf 8, Octavia 3 a 4, Cupra Leon, Audi A3 apod.). Mimo karbonového uzavřeného sání tak Forge Motorsport přichází s otevřenou verzí s rozměrným filtrem a hlasitým agresivním zvukovým projevem.
Sání je dostupné se dvěma odlišnými filtry:
- pěnovým filtrem vyvíjeným ve spolupráci s Pipercross
- netkaným filtrem ze syntetických nanovláken vyvíjeným ve spolupráci s Ram Air

Průměr vedení sání byl přesně navržen a testován, aby poskytoval potřebné množství vzduchu napříč otáčkami motoru a ani v nízkých otáčkách nezpůsoboval ztrátu krouticího momentu. Navíc je vedení vzduchu navrženo tak, aby netrpělo na vnitřní překážky a ostré zlomy, které by mohly způsobovat nežádoucí turbulence v nasávaném vzduchu. Výsledkem je optimálnější proudění vzduchu doprovázené zvýrazněným zvukem sání při akceleraci vozu.
Za pomoci SolidWorks software a CAD inženýrství byl kolem filtru navržen tepelný štít, který stíní filtr proti teplu od motoru. Navíc je opatřen teplotně odolným lakováním a pomáhá směrování čerstvého vzduchu od originálního nasávání k filtru Forge.

Měření výkonu probíhalo primárně na VW Golf 8R, který byl v danou chvíli ve fázi testování nových performance produktů. Vzhledem k použitelnosti sání na různé modely se tak můžou výsledné hodnoty lišit. V průměru však sání vykazovalo navýšení výkonu o cca 3,5 bhp samotné, respektive 13 bhp při použití spolu s odpovídajícím vstupem do turba. Maximálního nárůstu je dosaženo v 6500 ot./m., ale už od 4500 ot./m. je vidět nárůst o cca 8 bhp. To vše je podpořeno nárůstem krouticího momentu o 17 Nm v rozmezí od 4000 ot./m. až po červené spektrum otáček. To vše navíc měřeno na sériové jednotce. U vozů s upravenou mapou v řídicí jednotce lze očekávat ještě výraznější nárůst.

Táto položka nebola doposiaľ diskutovaná. Ak chcete byť prvý, kliknite na tlačidlo Přidat příspěvek







































































































































