Upozornění! Pokud chcete mít jistotu doručení zboží do Vánoc, musíme jej odeslat nejpozději 16. 12. k Vám. Poté již nejsme schopni z důvodu přetížení dopravců doručení do Vánoc zaručit.
Tuning obchod, který jede!
+420 734 578 578 (Po-Pá, 8:00-17:00)
ShopRoku 2015 - finalista
Jméno
Heslo
Hlavní stránka  >  Jak nainstalovat kabeláž do auta?

Jak nainstalovat kabeláž do auta?

Zpět

Správně nainstalovaná kabeláž je minimálně 25% úspěchu a přitom nezabere i v širších sestavách více, jak 2 hodiny práce a pár stokorun navíc. Navíc ochráníte zesilovače a reproduktory, zamezíte nepříjemnému klepání, dosáhnete lepších zvukových a výkonnostních výsledků a v neposlední řadě ochráníte kabeláž jako takovou před mechanickým poškozením.

 

Instalace reproduktorových kabelů:
- Nejprve si odměříme potřebné délky a ustřihneme. Konce kabelů odholíme (v našem případě demonstrativně délka kabelu cca 40 cm)

- Dle okolností konce kabelů opatříme koncovkami. V případě plošných terminálů na zesilovači opatříme konce vidličkami, v případě dutinkových terminálů na zesilovači opatříme konce kabelů dutinkami. Pamatujte, že vidličky a oka krimpujeme nebo letujeme, dutinky pak nikdy neletovat. Buď pouze nasadit, nebo nakrimpovat. V případě letování dutinek je pak konec kabelu příliš tvrdý a dochází k postupnému vyklepání z terminálu zesilovače! Koncovky na kabely jsou nutné z důvodu pevnosti spojů a z důvodu lámavosti jednotlivých pramenů kabelů. Předejdete i případnému třepení pramenů při vkládání vodičů do terminálů, atd.

- Dutinky v případě pouhého nasazení je nutné zajistit smršťovací trubicí. Ta zamezí samovolnému uvolnění z konce kabelu při jakékoliv manipulaci. Smršťovací trubice volíme o různých barvách z důvodu označení polarity.

- Vidličky vždy letujeme a opět opatříme konec a přechod izolace-vidlička smršťovacími trubicemi označující polaritu kabeláže.

- Na závěr celou délku kabelu omotáme do TESA pásky. TESA páska ochrání kabel po celé délce proti mechanickému poškození, navíc zamezí případnému nepříjemnému klepání v oblasti dveří, prahů, atd.

- Takto připravený kabel můžeme nainstalovat do automobilu. V mnoha případech si okolnosti vyžadují obrácení postupu, kdy nejprve ošetříme TESA páskou celou délku kabelu, necháme neošetřené jen cca 20-30 cm konce z obou stran, nainstalujeme do automobilu a až poté nasazujeme dutinky, vidličky a domotáváme TESA páskou.

 


Instalace napájecích kabelů
:
- Postup je obdobný jako u kabelů reproduktorových. Opět nejprve naměříme potřebnou délku kabelu a odholíme konce(délka kabelu v tomto případě demonstrativně cca 20 cm).

- Na konce kabelů pak nasadíme požadované koncovky. Přiděláváme-li kabel na baterii, nebo budeme kostřit na karoserii apod., opatříme konec očkem. Dutinky pak nasadíme ve všech případech instalace do dutinkových terminálů na zesilovačích, pojistkových pouzder, bateriových svorek atd. V neposlední řadě jsou i varianty zesilovačů s ploškovými vstupy, pak opatříme konec kabelu vidličkou. Stejně jako u reproduktorových kabelů, tak i u kabelů napájecích vidličky a očka krimpujeme či letujeme, dutinky pak opět nikdy neletujeme. Pouze nasadíme, nebo nakrimpujeme.

- Na přechody kabelů na koncovky použijeme opět smršťovací trubice, které nám zajistí dutinky a zamezí samovolnému uvolnění při manipulaci. Označíme danou barvou i polaritu.

- V posledním kroku aplikujeme po celé délce TESA pásku, která Vám opět kabeláž ochrání před mechanickým poškozením a zamezí nepříjemnému klepání v přístrojové desce či prahu.

Takto zpracovaná kabeláž má zcela jinou úroveň. Při bežných instalacích při použití napájecích sad je přitom investice do dalšího materiálu minimální. Pracnost provedení pak nezabere o noho více času.

Standardně k instalační sadě použijeme:

- 4x dutinka 10-50 qmm
- 5-9x dutinka 2.5 - 4.0 qmm
- 12x kabelová vidlička dle potřeby
- 2x smrštovací trubice dle potřeby
- 2x TESA páska

Celkem tedy cca 200 - 300Kč navíc dle typu použité kabeláže.

Zpracování dat
Schovat