Jak nainstalovat zesilovač do auta? | Reviloshop
Tuning obchod, který jede!
+420 734 578 578 (Po-Pá, 8:00-17:00)
ShopRoku 2015 - finalista
Jméno
Heslo
Hlavní stránka  >  Jak nainstalovat zesilovač do auta?

Jak nainstalovat zesilovač do auta?

Zpět

Zapojení a nastavení zesilovače do auta

 

  1.  GAIN – nastavení vstupní citlivosti zesilovače
  2.  X-OVER - nastavení vyhybky zesilovače

HPF - horní pásmová propusť – nastavení od kolika Hz bude zesilovač hrát

LPF - dolní pásmová propusť – nastavení do kolika Hz bude zesilovač hrát

FULL – bez nastavené vyhybky, potenciometry HPF a LPF jsou pak vyřazeny a tedy nefunkční

Na přiloženém obrázku vidíte potenciometry s variabilitou nastavení HPF a LPF 40-400 Hz. Budeme-li brát v potaz fr.rozsah zesilovače 10-20000 Hz bude tedy zesilovač při přepnutém X-OVER na HPF a potenciometru HPF nastaveném na 100 Hz přenášet fr. rozsah 100-20000 Hz. Naopak při přepnutém X-OVER na LPF a potenciometru LPF nastaveném na 100 Hz bude zesilovač přenášet fr.rozsah 10-100 Hz.

  1.  HPF – potenciometr nastavení horní pásmové propusti – princip nastavení viz.bod 2
  2.  LPF – potenciometr nastavení dolní pásmové propusti – princip nastavení viz.bod 2
  3.  LINE IN R&L – nízkoúrovnostní signálové vstupy pro levý a pravý kanál. Pro tyto vstupy jsou využívány klasické signálové kabely RCA neboli cinche.
  4.  LINE OUT R&L – nízkoúrovnostní signálové předzesílené výstupy – možné pro propojení signálové cesty více zesilovačů. Využívání pro případ, kdy se provádí montáž více zesilovačů na autorádio, které disponuje pouze jedním párem RCA výstupů.
  5.  HLI – vysokoúrovnostní signálové vstupy pro levý a pravý kanál. Tento signálový vstup lze využít pro případ instalace zesilovače na autorádio, které nemá žádný RCA výstup. Vysokoúrovnostním výstupem/vstupem rozumíme klasickou reproduktorovou dvoulinku, která je z autorádia vyvedena do ISO konektoru. Signál tedy lze vyvést přímo z ISO konektoru a nainstalovat do zesilovače.

+R- - plus a minus pól pro pravý kanál

- ukostření (lze ukostřit na karoserii, případně mínusový vodič autorádia)

-L+ - minus a plus pól pro levý kanál

  1.  +12V – plusový napájecí kabel od autobaterie. Tento kabel vždy instalujte na autobaterii, nikdy na pojistkový svazek, atd. Na napájecí kabel vždy nainstalujte pojistkové pouzdro, a to do maximální vzdálenosti 20-30 cm od terminálu autobaterie. Pojistkou v pouzdře jistíte právě napájecí kabel, nikterak zesilovač. Hodnota pojistky se tak určuje na základě délky a průřezu kabelu.
  2.  REM – spínací vodič REMOTE. Tento vodič naleznete na všech aftermarketových autorádiích. Vodiž bývá označený stejnou značkou, tedy REM. Funkce tohoto vodiče je zásadní. Zajišťuje spínání a vypínání zesilovače na základě zapnutí či vypnutí autorádia. Na spínacím vodiči po sepnutí autorádia musíte vždy naměřit +12 V. V případě absence se zesilovač vypne, nebo nesepne. Většinou se jedná o modro/bílý vodič vycházející z konektoru autorádia, který není naveden do ISO konektoru. V případě absence modro/bílého vodiče lze využít vodič označený jako elektrická anténa (modrý). V případě instalace zesilovače na OEM autorádio s absencí remote vodiče a RCA výstupů je možné využít high-low převodníku s generací signálu REM (např. Hollywood HLC 3), případně tento vodič nainstalovat na spínaných 12 V. Spínaných 12 V ale často přináší komplikace v rychlosti sepnutí a vypnutí zesilovače a tím přenášení rušících elementů v podobě hvízdání či bouchání při startu či vypnutí.
  3.  GND – kostřící vodič. Tento vodič ukostřete buď na minus pol autobaterie, nebo karoserii v místech spjatosti s nosníkem. Nejčastěji používané body jsou šrouby pro držení zadních pásů, apod. Kostřící kabel musí mít stejný průřez jako vodič plusový!
  4.  SPEAKER R&L – reproduktorový výstup pro kabeláž vedoucí již přímo do reproduktorů.

R+ & R- - plus a minus pól pro reproduktorovu dvoulinku pro pravý reproduktor

L+ & L- - plus a minus pól pro reproduktorovou dvoulinku pro levý reproduktor

BRIDGE – můstek pro mono využití. Často využívané pro instalaci subwooferu.

Zpracování dat
Schovat