Forge Motorsport intercooler pro Hyundai i20N, povrch: černý
Forge Motorsport intercooler pro Hyundai i20N, povrch: černý
Hlavní vlastnosti:
- nárůst výkonu až o 25 bhp
- nárůst krouticího momentu až o 43 Nm
- zvětšení objemu jádra o 113 %
- ručně vyráběno ve Velké Británii
- montážní materiál je součástí balení
Vývojový tým Forge Motorsport při návrhu intercooleru pro Hyundai i20N vycházel z velmi úspěšného řešení pro model i30N. Použité motory 1.6 Turbo (i20N) a 2.0 Turbo (i30N) jsou si konstrukčně velmi blízké, a proto bylo možné přenést osvědčené postupy i do menší platformy.

Příruby intercooleru byly nejprve ručně vyrobeny, aby mohly být přesně načteny 3D skenerem a následně doladěny v CAD/CFD softwaru (Computational Fluid Dynamics) pro co nejplynulejší proudění vzduchu do a z jádra. Díky CFD bylo navrženo i optimální směrování proudu na horké straně turbodmychadla – speciální rozdělovač zajišťuje využití celého objemu stupňovitého jádra. Pro ověření tvaru byly příruby vytištěny na 3D tiskárně Formlabs Form 3L a po testech přešly do finální podoby litých přírub.
Samotné jádro intercooleru je typu bar-and-plate. Oproti továrnímu dílu má o 113 % větší objem a čelní plocha je zvětšena o 57 %. V době uvedení se jedná o největší intercooler pro i20N na trhu. Zvětšeny byly i vstupní a výstupní průměry pro vyšší průchodnost:
- vstup (horká strana): z 50 na 60 mm – nárůst průtočné plochy o 44 %
- výstup (studená strana): z 50 na 63 mm – nárůst průtočné plochy o 59 %

Měření výkonu probíhalo ve firmě Performance Remap v Gloucesteru. Špičkový výkon narostl o 11 bhp a krouticí moment o 43 Nm. Zlepšení se ale neprojevuje jen ve špičce – nárůst je konzistentní napříč celým spektrem otáček. Maximální přínos byl naměřen ve 4500 ot./min, kde výkon stoupl až o 25 bhp.

Aby výsledky co nejlépe odpovídaly reálnému provozu, testování teplot probíhalo až po zahřátí motoru na provozní teplotu a po sepnutí ventilátoru. U originálního intercooleru byla po dvou měřeních zaznamenána teplota 44 °C při 6747 ot./min. Po instalaci intercooleru Forge FMINT28 teplota nepřekročila 32 °C při 6717 ot./min. Rozdíl 12 °C představuje pokles o 32 %.
Nižší teplota nasávaného vzduchu znamená, že řídicí jednotka nebude muset upravovat předstih zapalování a uměle omezovat výkon kvůli ochraně motoru. Pokud i20N používáte na track days nebo pro rychlé svezení v letních teplotách, je výměna intercooleru jednou z nejefektivnějších úprav pro stabilní výkon.

Intercooler Forge Motorsport je dodáván včetně veškerého instalačního materiálu. Montáž zabere přibližně 2,5 hodiny v závislosti na zkušenostech a vybavení dílny. Hmotnost celohliníkového intercooleru Forge je 9,65 kg oproti 3,7 kg u továrního dílu.
Tato položka nebyla doposud diskutována. Pokud chcete být první, klikněte na tlačítko Přidat příspěvek


































































































































