Forge Motorsport karbonový kit sání pro Audi RS3 8Y 2.5 TFSI
Forge Motorsport karbonový kit sání pro Audi RS3 8Y 2.5 TFSI
Forge Motorsport ve spolupráci s Litchfield Motors, MRC Tuning a KSF Motorsport přichází na trh s nejuniverzálnějším kitem sání pro Audi RS3 8Y/8V. Na základě 3D skenování motorového prostoru různých verzí Audi RS3 s levostranným i pravostranným řízením vzniklo sání, které je vhodné pro všechny variace bez ohledu na trh či umístění vozu.

Primárním cílem sání je zajistit dostatečné množství vzduchu bez ohledu na to, jaký vstup do turbodmychadla vůz využívá. Tovární koleno vstupu do turba má průměr 3" na straně sání a postupně se zužuje směrem k turbodmychadlu. Forge Motorsport nabízí náhradu v podobě vstupu do turba FMINLH9 s průměrem zvětšeným na 3,5". Na trhu je však celá řada i 4" vstupů do turbodmychadla. Sání Forge Motorsport proto přichází s inovativním řešením, které umožňuje napojení sání jak na tovární vstup do turba, tak na libovolné zvětšené aftermarket koleno. Sání je tak kompatibilní s vaším vozem bez ohledu na stávající nebo zamýšlenou úroveň úpravy.
Karbonové vedení sání je na straně vstupu do turbodmychadla zakončeno průměrem 4". Směrem k filtru se rozšiřuje až na obří průměr 6", na který je nasazen sportovní kónický filtr Forge Motorsport. Dalším důležitým kritériem při vývoji byla teplota nasávaného vzduchu. Na základě testování různých variant bylo ponecháno efektivní vedení čerstvého vzduchu do nového tepelného štítu, který výškově lícuje s kapotou vozu. Na odvrácené straně airboxu se nachází další otvor pro nepřímý přísun vzduchu, jenž pomáhá zejména u vysoce upravených vozů (Stage 3+), kde zcela uzavřený airbox mohl představovat restrikci.
Použití karbonu pro vedení vzduchu přináší výhody z pohledu pevnosti, hmotnosti i estetiky. Zásadní přínos je také nízká tepelná vodivost tohoto materiálu, která vede k minimální absorpci tepla a jeho přenosu z motorového prostoru do sání.
Před uvedením sání na trh věnoval Forge Motorsport mnoho času simulacím v SolidWorks CAD, testování prototypů vyrobených pomocí 3D tisku a opakovaným měřením na válcové zkušebně, aby byl výkonový přínos maximální. Softwarové simulace hrály klíčovou roli v návrhu proudění vzduchu a 3D tištěné prototypy byly využity pro ověření v reálném provozu – stejný postup, jaký se používá v profesionálním motorsportu.
Testování probíhalo na třech různých vozech Audi RS3 8Y. Jedním z nich byla v té době nejrychlejší Audi RS3 8Y na světě s výkonem 682 koní na kolech a s instalovaným intercoolerem Forge FMINT22, vstupem do turba FMINLH9 a sáním Forge FMINDK47.
Na zcela sériovém voze přináší sání Forge Motorsport nárůst 6 koní, který přichází o 200 ot./m dříve (6097 ot./m místo 6298 ot./m). Zároveň došlo k vyhlazení výkonové křivky v celém rozsahu otáček. Například při 3000 ot./m pouze s úpravou sání vzrostl výkon o 25 k a při 4500 ot./m o 17 k. Krouticí moment zaznamenal podobný nárůst napříč otáčkami – maximální hodnota se zvýšila o 17 Nm, přičemž při 3000 ot./m došlo k nárůstu o 55 Nm a při 4500 ot./m o 23 Nm.

Pokud je vůz kromě sání vybaven také vstupem do turba a zvětšeným intercoolerem, je pravděpodobné, že dosáhne dříve limitu krouticího momentu a tím bude omezen výsledný špičkový výkon. Při použití všech zmíněných komponentů proto výrazně doporučujeme zvážit softwarovou úpravu vozu, abyste naplno využili jejich potenciál a nebyli limitováni sériovou mapou ECU.
Tato položka nebyla doposud diskutována. Pokud chcete být první, klikněte na tlačítko Přidat příspěvek











































































































































