Forge Motorsport karbonový kit sání / víko airboxu s filtrem pro Toyota GR Yaris včetně facelift
Forge Motorsport karbonový kit sání / víko airboxu s filtrem pro Toyota GR Yaris včetně facelift
Základní vlastnosti:
- zvýšení výkonu o 13 koní
- zvýšení krouticího momentu o 8 Nm
- vyrobeno z vysoce kvalitního karbonu
- žádná chybová hlášení motoru
- zvýšený průtok vzduchu
Toyota GR Yaris opakovaně prokázala, že je fantastickým sportovním vozem s obrovským potenciálem. Forge Motorsport neustále hledá možnosti dalšího vylepšení, aby z tohoto zábavného auta dostal maximum. Po zvětšeném vstupu do turba a karbonovém přívodu vzduchu do airboxu přichází s horní částí airboxu vzduchového filtru.
Naše testy ukázaly, že sériový airbox funguje velmi dobře, zejména v kombinaci se sériovou mapou řídicí jednotky. Prostor k vylepšení však byl v množství i směrování nasávaného vzduchu. Protože spodní část funguje skvěle jako zásobník čerstvého vzduchu, zejména ve spojení s karbonovým nasávačem, zaměřil se Forge Motorsport na úpravu horní části airboxu.
Vedení vzduchu od filtru má nově zvětšený průměr z 80 mm na 89 mm, což znamená zvětšení kapacity pro nasávaný vzduch o cca 20 %. Během vývoje byla testována i verze s plochým panelovým filtrem, ale jako účinnější se ukázala varianta s kónickým filtrem. Ten bylo možné díky prostoru v airboxu nasměrovat ideálním směrem ke zdroji vzduchu.


Vzhledem k velké citlivosti MAF senzoru a sériové mapy řídicí jednotky GR Yaris bylo nutné zajistit perfektní funkčnost bez chybových hlášení. Byl proto vytvořen 3D model, který díky modulární konstrukci umožnil testování různých poloh MAF senzoru a průměrů vedení. Jakmile byla nalezena ideální kombinace, vznikl nový kompletní 3D model, který byl ve voze ponechán pro dlouhodobé testování.
Výsledný produkt si ve voze vedl extrémně dobře, zejména ve spolupráci s dalšími produkty Forge Motorsport pro GR Yaris. Ve spojení se zvětšeným vstupem do turba narostla celková kapacita vzduchu o 53 %, což znamená dostatek vzduchu pro turbodmychadlo kdykoliv je potřeba – zejména při opětovné akceleraci po delším brždění a také při akceleraci během změny rychlostních stupňů, při které zůstává většina vzduchu v sacím vedení.

Karbonové vlákno zde není použité pouze pro zlepšení vzhledu, ale účinně brání pronikání teplého vzduchu do sání. Díky tomu je účinně snížena teplota nasávaného vzduchu i při velké zátěži a výsledkem je vyšší výkon vozu.

Tato položka nebyla doposud diskutována. Pokud chcete být první, klikněte na tlačítko Přidat příspěvek








































































































































