Forge Motorsport Race intercooler pro VW Golf 7 (vč. facelift) 2.0 TSI EA888.3
Forge Motorsport Race intercooler pro VW Golf 7 (vč. facelift) 2.0 TSI EA888.3
Hlavní výhody intercooleru Forge FMINT32:
- nárůst výkonu o 16 bhp
- nárůst krouticího momentu o 20 Nm
- snížení teploty nasávaného vzduchu o 24 °C
- vyroben ve Velké Británii
- omezení efektu turbodíry
- montáž bez nutnosti řezání do karoserie
- doživotní záruka
Nahrazuje originální díly (OEM):
- 5Q0145803H
- 5Q0145803K
- 5Q0145803L
- 5Q0145803P
- 5Q0145803S
- 5Q0145803N
Forge Motorsport FMINT32 je nejnovější generace intercooleru pro platformu MQB s motory 2.0 TSI EA888.3. Vychází z předchozí úspěšné verze, ale posouvá její schopnosti dál – zejména v objemu jádra a účinnosti chlazení. Celý vývoj, testování i výroba probíhaly ve Velké Británii, v sídle Forge Motorsport v Gloucesteru.
Cílem bylo maximálně využít dostupný prostor v nosném rámu MQB a osadit jej větším jádrem tak, aby došlo k výraznějšímu snížení teploty nasávaného vzduchu bez negativního vlivu na plnicí tlak nebo chlazení převodovky.

Nosný rám platformy MQB poskytuje pro intercooler relativně omezený prostor, protože jej sdílí i chladič chladicí kapaliny. Umístění většího a výkonnějšího chladiče proto představovalo reálnou konstrukční výzvu. Přesto se Forge Motorsport podařilo najít dodatečných 10 mm pro hloubku jádra a zároveň využít zkušenosti z vývoje intercooleru pro Golf 8. Pomocí 3D tisku vznikly nové příruby a testovací prototypy, jejichž finální podoba zahrnuje také zvětšený vstup i výstup.

Se zvětšením průměrů na vstupu a výstupu se Forge zaměřil i na navazující silikonové hadice. Ty mají na vnitřní straně osazení, které po nasazení na příruby vytváří dokonale hladký přechod do intercooleru. Zatímco tovární příruby mají průměr 63 mm, nové příruby Forge jsou zvětšeny na 76 mm (3"), což představuje nárůst průtočné plochy o 45 %.

Forge Motorsport během vývoje testoval několik typů jader s různou konstrukcí i parametry. Jako nejlepší se ukázalo jádro typu bar-and-plate, které má oproti sériovému intercooleru:
- o 83 % větší objem
- o 10 % větší čelní plochu
Ve Forge Motorsport vždy ověřují více alternativ jader – ať už konstrukčních, rozměrových, nebo s různou hustotou šachet – aby doladili optimální poměr mezi účinností chlazení, průchodností vzduchu a poklesem tlaku (pressure drop).
Pokles tlaku v intercooleru nemusí být nutně negativní jev. Mírný pressure drop vzduch lehce zpomalí a dá mu více času na ochlazení. Příliš velký pokles naopak zvyšuje nároky na práci turbodmychadla a tím i jeho tepelné zatížení. Na druhé straně nulový pokles tlaku může znamenat, že vzduch chladičem projde příliš rychle bez potřebného ochlazení. FMINT32 je navržen tak, aby dosáhl ideální rovnováhy a udržel teploty nasávaného vzduchu stabilně nízko i při opakované zátěži.

Tato položka nebyla doposud diskutována. Pokud chcete být první, klikněte na tlačítko Přidat příspěvek



































































































































